niedziela, 12 stycznia 2014

668. Potrójnie białkowe płatki jaglane!





potrójnie białkowe płatki jaglane z siemieniem lnianym, jajkiem, ubitym białkiem podane z twarożkiem, miodem, cynamonem i domowym masłem orzechowym


Wysokobiałkowe śniadanie bez dodatku odżywek i innych suplementów? Jak najbardziej! ( Choć zamierzam kupić jakieś białko w celu wzbogacenia diety, ponieważ nie zawsze jest czas lub chęć szybkować posiłku bogatego w mięso/ ryby czy jajka  :). Oczywiście jako dodatek, np. białkowy szejk na kolację czy przed treningiem, mmm! ). Wracając do śniadania...Na prawdę, szczerze polecam, u mnie do powtórzenia jeszcze nie raz! Potrójnie białkowe płatki jaglane. Potrójnie, bo..z jajkiem, ubitym białkiem i z twarożkiem na wierzchu. A i jeszcze na mleku, więc można by rzec, że poczwórnie ;3 . Po dodaniu jajka, płatki były bardziej kremowe, a po dodaniu jeszcze ubitego białka bardzo puszyste! Chociaż białko nie ubiło się bardzo na sztywno ( nie wiem dlaczego, może dostała się przez przypadek woda ), ale absolutnie nie przeszkodziło to w smaku czy czymkolwiek :) Przepis dodam do zakładek :) 
Z szyją dzisiaj już lepiej, wczoraj męczyłam się niemiłosiernie przez cały dzień. Dobrze, że wpadły zakupy, razy dwa, więc nie musiałam bezczynnie siedzieć, chociaż i to sprawiało ból przy złym ułożeniu. Chyba dzisiaj odpuszczę jeszcze trening ( choć chęć jest, i to jaka...:< ). Będzie tylko basen wieczorem. Od jutra zacznę, dzień w tą czy w tą. Jak nie urok to.. właśnie. ;) 

30 komentarzy:

  1. białko i zdrowo! sama mam ochotę na takie gęste jajeczne płatki na mleku :) do tego twoje domowe masło tak kusząco wygląda!
    miłego dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej potrojnie bialkowe platki jaglane ? Bez watpienia biore.
    W wersji z jajkiem jak najbardziej musze sprobowac.Na pewno byly bardzo delikatne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. a te szejki mają być dobre?
    Bo ja mam białkowy o smaku czekoladowym, ale sam z wodą średnio dobry...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy z jakiej firmy masz białko, słyszałam różne opinie :) Ja planuję z KFD, podobno są pyszne i co najważniejsze dobre jakościowo :)
      Można robić na mleku, lub pół na pół z wodą ;)

      Usuń
  4. porządna poranna porcja białka! samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. strasznie podoba mi się to zdjęcie z kroplami deszczu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. też chcę kupić proszkowe białko, ale to dopiero, jak mi na siłownię pozwolą wrócić :)
    póki co ograniczam się do dodawania właśnie jajek do owsianek (bo twarogu w tej wersji nie ścierpię!)

    OdpowiedzUsuń
  7. śniadanie dla sportowca, jak nic! do tego białko z orzechów, można powiedzieć, że białkowe razy pięć ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Trening naprawdę lepiej czasami odpuścić, całe życie przed Tobą, a swoje ciało masz dane raz na to całe życie - warto o nie zadbać nie tylko poprzez trenowanie tężyzny fizycznej. Chociaż parę lat temu rzeczywiście odpuszczenie ćwiczeń 'bolało' psychicznie... teraz mam do tego duży lepszy stosunek, zdrowszy - tak mi się wydaje.

    A odżywki białkowe są pyszne!♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, tylko.. kiedy mi się tak chce :D Rozumiem leń czy coś, ale jak chcesz i nie możesz :< Ale warto się wykurować, bo może być gorzej :)
      Też używasz?

      Usuń
    2. Zdrowie masz jedno. Ja na takiej 'chęci' się przejechałam i dużo czasu zajęło mi dojście do siebie. Na tym polega uprawianie sportu- raz lepiej, raz gorzej. Ale nie powinnaś ćwiczyć, jeżeli boli. To wtedy dewastacja zdrowia.

      Usuń
  9. Uwielbiam wygląd Twojego masła <3

    OdpowiedzUsuń
  10. białkowa bomba śniadaniowa! :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. od kiedy zakupiłam odżywkę to mogłabym się tylko nią żywić <3

    OdpowiedzUsuń
  12. ja również jestem na etapie zakupy białka ponieważ, nie zawsze mam na nie apetyt. mogłabys polecić jakąś konkretna ?:) z góry dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałam, dopiero się przymierzam, więc nie mogę polecić czegoś czego nie próbowałam. Ale słyszałam i czytałam, że z firmy kfd- dokładnie wpc. Dość niedrogie i dobrej jakości :)

      Usuń
  13. Ja się jakoś boję dodać jajka/białko/żółtko do zawartości miseczki ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma czego się bać ;) Jest pysznie, spróbuj:)

      Usuń
  14. Idealnie c: Kocham białko za to, że kazda potrawa jest delikatna, puchata i wyrośnięta :)) cudo!

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie wygląda to rozpuszczające się masło, a pomysł bardzo ciekawy :)
    Życzę szybkiego powrotu do zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dlaczego chcesz zwiększać ilość białka w diecie? Czy znasz zapotrzebowanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zwiększać a dobijać do odpowiedniej ilości. Ćwiczę, trenuję też siłowo i powinno być go trochę :) Czasem podliczam i wychodzi za mało.

      Usuń
    2. Moim zdaniem powinnaś zapotrzebowanie na białko pobierać z naturalnych produktów, a w proszku to raczej jeżeli chcesz być ponad:)

      Usuń
    3. Dlaczego? :)
      No czasami się nie da, w moim przypadku :) Wiele osób używa, to nie jest szkodliwe ( w rozsądnych ilościach ), raz dziennie myślę, że nic nie zaszkodzi :) Wiadomo, że z 'naturalnych' produktów głównie, to jako dodatek, uzupełnienie. Nawet czasami to lepsze niż kurczaki naładowane hormonami.

      Usuń
    4. Przepraszam, że jako anonim: ale białka powinno być 0,8g/kg masy ciała albo jeśli wolisz do 10% dziennego zapotrzebowania na energię. Nadmiar białka jest najgorszym co można zrobić organizmowi, szczególnie tego zwierzęcego. Jest ono po prostu rakotwórcze i poważnie zakwasza organizm. Jest to naturalne, że każdy z Nas spożywa więcej białka niż potrzebuje (nawet weganie), dlatego mamy żółty mocz - mocznik to produkt przemiany nadmiaru aminokwasów. Osoby, które nie jedzą go aż tak dużo mają mocz dużo jaśniejszy ;) Dlatego naprawdę nie warto podążać za chorym mitem współczesności :P Ilością białka nie trzeba się martwić, no chyba że jesteś kulturystą światowej klasy - ale wtedy po prostu się je olbrzymie ilości wszystkiego ;D

      Usuń
    5. Nie musisz tego publikować, ale wolałbym aby ludzie nie niszczyli z własnej niewiedzy. Nie odbierz tego źle ;)

      Usuń
    6. Spoko :)
      Hm, ja czytałam ( przeważnie wszędzie tak samo ), że powinno się zjadać od 1g/kg masy lub 1,2g przy większej aktywności... wiadomo, jest tyle teorii ile opinii różnych osób.
      A z tą odżywką, to wiadomo, że wlicza się do całego bilansu, czyli tak czy tak bym spożywała odpowiednią ilość białka :D Uparłam się, ale kiedyś próbowałam i była pyszna :)
      A nadmiar białka to wiem, że zakwasza organizm, ale nadmiar.. a myślę, że ten 1g/ kg masy ciała jest odpowiedni.

      Usuń
    7. Dzięki, przynajmniej wiem, że masz świadomość potwornej szkodliwości współczesnego mitu "niedoboru białka" ;P

      Usuń
  17. uwielbiam płatki z ubitym białkiem , są wtedy lekkie jak chmurka ! :)
    Kiedy kupię płatki jaglane , wypróbuję tego i z nimi , bo dotychczas to połączenie występowało u mnie z kaszą manną i płatkami owsianymi :)

    OdpowiedzUsuń
  18. z ubitym białkiem wszystko jest takie kremowe i pyszne! porwałabym Ci to śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń